Létání s dronem v zimě je specifické. 2 věci, na které si dát pozor

Dron - zima

Zima nabízí nádherné výjevy a přírodní scenérie, avšak mráz a vlhkost technice neprospívají. Příručka každého dronu zpravidla obsahuje i rozsah provozních teplot. U klasických dronů jde o rozmezí od nuly do 40 stupňů Celsia. Ne každého to však od létání v chladném zimním počasí odradí.

Záběry zasněžené krajiny lákají natolik, že drony vylétají i v zimě, v teplotách pod bodem mrazu. Abychom přitom neohrozili svoji techniku nebo dokonce bezpečnost lidí, vyplatí se zvážit rizika vlhkosti a mrazu. Je také třeba počítat s tím, že na zemi bývá větší teplo než ve vzduchu. Takže i když teploměr ukazuje nulu, několik metrů nad zemí se dron může dostat do mrazivých teplot.

1. Vrtule

Při mrazivých teplotách a vyšší vlhkosti vzduchu vzniká námraza. Ta se usazuje zejména na vrtulích, celý stroj tak zásadně zatěžuje. Vrtule jsou těžší a požadavky na výkon motoru rostou. I při minimální námraze, která nemusí být ani viditelná, se zhoršují letové vlastnosti stroje. Mění se vyvážení vrtulí a celý stroj vibruje. Je hůře ovladatelný. Zvláště za silného sněžení nebo mlhy hrozí dronu kvůli námraze i pád. Proto se v těchto nepříznivých podmínkách vůbec nedoporučuje vzlétat.

Pokud je let nevyhnutelný, měl by být vždy pouze v krátkých časových intervalech střídaných kontrolou stroje.

Proti námraze se vrtule dají ošetřit silikonem nebo suchým teflonem. Voda však může namrzat na dalších součástech stroje. To pak může být potíž i při přechodu do tepla, kdy se námraza mění ve vodu

2. Baterie

Teplota baterií v provozu se pohybuje kolem 25 stupňů Celsia. Nízké teploty snižují výdrž baterií, mrazivé teploty zásadně. Před vzlétnutím dronu je proto vhodné baterie udržovat v teple. Zacházíme s nimi stejně jako s jinými bateriemi nebo třeba mobilem. Tedy je přenášíme v izolovaném boxu, pokud ho nemáme, nejlepším místem je vnitřní kapsa bundy. Vždy bychom v zimě měli vzlétat jen s plně nabitými bateriemi, i tak počítat s kratším časem letu.

V případě, že vzlétáme se strojem v mrazu, měli bychom vzlétnout nejdříve do úrovně lidských očí a čekat, až se baterie provozem zahřejí. Tak získáme větší jistotu, že stroj vzlétne výš v pořádku.

Bezpečnost je na prvním místě. Pokud při letu zaznamenáme jakékoliv potíže, měli bychom let přerušit. To platí nejenom v zimě.

Komentáře